You have to find your motivation.

Jag kom inte för så länge sen hem från en 60 minuters rask promenad/intervallträning. Folk kollade lite konstigt på mig när jag kom i min raska fart i träningskläder klockan 22.oo en torsdagkväll, medans de släckte lampan och skulle gå och lägga sig. Men vi alla har olika torsdagssysslor 😉

Här kommer lite träningstips:

– Du måste bestämma dig, att ge dig fan på du ska göra det. Du måste ha vljan.

– Köp in snygga träningskläder, kanske ett nytt linne? Ett par sköna träningsbyxor? Eller varför inte ett par nya löparskor? Allt blir så mycket roligare om man känner sig träningsfräsch.

Sätt upp ett mål, det är bland det viktigaste. Sen så fort du tränar, eller det känns jobbigt så tänker du på detta mål.

– MUSIK! Det gör allt, ladda på Mp3n/Ipoden/Iphonen med en massa bra peppmusik, som du sen kör gärnet till, antingen på gymmet eller på powerwalken. Perfekt!

– Kosten, lägg om kosten. Satsa på LCHF som är en superbra metod. Ät mycket nyttigare, du mår mycket bättre och känner dig mycket piggare. Framför allt sockret, försök få bort sockersuget, ta då istället en smoothie? Nötter? Eller ett tugummi? Det kan få bort suget. Byt ut läsken till kolsyrat vatten, som t.ex Loka som har jättemånga goda smaker så som Vattenmelon, Päron krusbär, Citron, osv. Loka innehåller varken socker eller sötningsmedel men är supergott.

Fokusera inte bara på vikten, och vad som står på vikten, utan ta en måttband istället och mät? Eller se själv på kroppen, när du är nöjd. Det handlar om det du ser ska vara fint, det är huvudsaken inte vad det står på vågen. Jag menar när man tränar mycket kan man gå upp mycket eftersom muskler väger mer än fett. Jämför dig heller inte med andra, vi alla är olika och väger olika beroende på gener, längd osv.

– Hitta din träningsform! Om du inte vet vad som passar dig bäst? Testa då på lite olika? Jag menar som sagt alla är vi olika, vissa älskar att gå ut och löpa flera km medans vissa avskyr det. Men det finns massor olika träningsformer, Powerwalk, Löpning, Gym, Intervallträning, Aerobic, Step, Gympa. Något jag starkt kan rekomendera är ZUMBA. Det är galet roligt och sjukt bra träning.

– Hitta en träningskompis! För många hjälper det att ha nån, det blir oftast roligare om man är två. Att hitta en som också vill träna, bästa kompisen kanske? Så kan man peppa och pusha på varandra.

– Framför allt måste du tycka att det är roligt!! Till en början är det kanske inte så roligt, och du kanske får tvinag dig själv de första gångerna. Men sen när du väl är inne i det, kommer du längta efter den promenaden eller passet på gymmet. GE DET TID!

Hoppas ni gillar dom, och att ni hittar er motivation! Ni får jättegärna komma med något bra tips som ni kanske har? Jag ska försöka bli lite flitig på denna träning/kost kategori tänkte jag. Roligt att kunna inspirera andra =)

0

5 reaktioner på “You have to find your motivation.”

  • carro skriver:

    LCHF är säkert bra på så vis att man går ner, men alla dessa feta produkter… hur bra är det när det sätter sig i kärlen?

  • mickan skriver:

    LCHF är definitivt inte för alla, speciellt inte om man ska träna hårt för att bygga upp sin kropp plus att vi alla är olika och väldigt många mår inte bra av att vara utan kolhydrater. Kolhydrater är vad som driver vår hjärna och vår kropp samt vad som kroppen lagrar som energi så att man orkar träna. Så att pusha alla att börja med LCHF var kanske inte så genomtänkt, men jättekul att det funkar för dig 🙂 en smoothie är det för övrigt väldigt mycket socker i, dock fruktsocker och sen är dom oftast sprängfyllda med vitaminer och annat nyttigt så smoothies brukar jag tänka på som något gott för själen och ett väldigt nyttigt alternativ till annat 🙂

  • Becca skriver:

    SV: Jag menar inte att LCHF passar alla, det har jag aldrig påstått. Men för många funkar det 🙂 och för mig funkar det superbra!! och jag vet att de är väldigt många andra med som kör det. Men självklart passar det inte alla, så är det med allt.

    Smoothie, gör jag på mjölk, osockrade bär och en halv banan vilket de faktiskt inte alls är mycket socker i alls. Det beror ju helt och hållet på vad man stoppar i Smootien. 🙂

  • Erika skriver:

    men om man kör LCHF får man ju inte ens äta frukt? Tycker det är lite tråkigt att du håller på och pushar så mycket om en diet. Självklart får du göra precis vad du vill med din kropp, i ditt liv osv, men att försöka pusha andra att just banta och gå ner i vikt känns lite halvkonstigt..

  • Becca skriver:

    Jag puschar inte alls till att andra ska göra det. Uran jag säger bara att det är en bra metod för mig. Och tipsar bara om den, jag säger inte att folk ska eller måste göra så!

    För det andra handlar inte bara LCHF om viktnedgång utan mer att bli pigg, glad, få jämnare blodsockernivå och få bort sötsuget.
    Det är för att också må bra, inte bara för att gå ner i vikt.

    Att alltid alla ska tolka en på fel sätt när man bara försöker vara snäll och ge tips. Jag hetsat ingen till viktnedgång och bantning!! Ni ändrar om allt så konstigt så det alltid blir til negativt.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *